מי שטוב לו ושמח – כנראה עושה משהו נכון בחיים

המאה ה-21 הביאה איתה עיסוק בלתי פוסק במונח האושר.

כל כך הרבה מחקרים, גופים ודיסציפלינות עוסקים בשאלה – מהו אושר? וכיצד להיות מאושר?

השאלה הזו אינה נחלתם של חוקרים בלבד – נדמה שבעשורים האחרונים אנחנו עסוקים באושר שלנו בצורה תדירה ושואפים אליו כמה שיותר.

הבעיה עם תפיסת האושר היא כי אנחנו נוהגים להקביל אותו לשמחה והנאה. אדם מאושר תמיד מצטייר בדמיון ככזה שמסתובב בחיוך גדול, ללא דאגות, נהנה מהחיים. מאחר ואת עצמנו אנחנו לא רואים באופן הזה, אנחנו ממהרים להסיק שאנחנו רחוקים מהאושר שנות אור.

אבל אושר הוא לא פונקציה של כיף והנאה. הוא הרבה יותר עמוק מזה. עפ"י ההגדרה של פרופסור מרטין סליגמן, אבי הפסיכולוגיה החיובית, אושר הוא רווחה נפשית שנגזרת מחמישה מרכיבים: רגשות חיוביים, מעורבות, מערכות יחסים, משמעות והישגים.

אל תמעיטו בערכו של האושר שלכם.
התנהגו אליו כאל צורך בסיסי.
הקשיבו לעצמכם והעניקו לעצמכם את כל מה שצריך בשביל שתוכלו לחוש אושר ורווחה נפשית, כי מהנקודה שבה אתם מאושרים ושלווים, החיים, כולל הרגעים הקשים שבהם, ייראו לכם לגמרי אחרת.

מרגישים שאתם לא מאושרים? הנה כמה דברים שתוכלו לעשות:

  1. השתדלו להרגיש טוב ולחשוב טוב. זה לאו דווקא אומר לשמוח. תחושה טובה יכולה להתבטא גם בהכרת תודה, סיפוק, השראה, תקווה וסקרנות. צרו כמה שיותר רגעים, אפילו יזומים, כדי למלא את עצמכם בתחושות האלו. אם זה לאכול טוב, לטייל, להיות עם אנשים שמצחיקים אתכם או אפילו לעצור רגע ולהוקיר תודה על כל מה שטוב בחייכם. רגשות חיוביים הם כמו דלק שעוזר לנו, לא רק לאושר אלא גם להתמודדויות אחרות, ליצירתיות וכמובן לחיים בריאים יותר.

  2. מצאו את העשייה שעושה לכם טוב ולא צריך עבורה לשלם כסף. כשאנחנו עושים משהו שאנחנו אוהבים, אנחנו נכנסים לזרימה שבה הזמן חולף בהנאה. מצאו את הנקודות האלו בחייכם, הן אלו שיוצקות לנו משמעות, ועם משמעות קונים אושר!

  3. הקיפו את עצמכם באנשים. ולא מדובר כאן על חברים בפייסבוק אלא על מעטפת יציבה וחמה של אנשים שגורמים לכם להרגיש משמעותיים, חשובים ונאהבים. אותם אנשים שיודעים להעריך אתכם, להקשיב לכם ולפרגן לכם. ואל תשכחו לא לקחת אותם כמובן מאליו, כי להון אנושי אין תחליף.
שתפו:

הרשמה למועדון שלנו בחינם!

קבלו טיפים ושיטות שימושיות לחיים כלכליים בטוחים ונינוחים יותר

 להרשמה למועדון ה-Unicorn 

מועדון המלא בתכנים, סרטונים, תרגילי אימון,
הדרכות ותמיכה בתהליך – חינם!

שיטת ה-Unicorn בליווי אישי!

איתכם לאורך כל הדרך עד לשליטה פיננסית ושפע כלכלי.

במחיר מיוחד של 12,000 ש"ח לכל התהליך.

דילוג לתוכן