מי הזיז את המוטיבציה שלי?

אתם יודעים איך זה:

יש שינוי שאתם רוצים לעשות. אתם יודעים בדיוק מה הדרך לשם, ומאמינים שהשינוי הזה יהפוך את החיים שלכם להרבה יותר טובים ורגועים. ולמרות שאתם יודעים, אתם לא מצליחים להתניע ולהביא את עצמכם לשם. אתם רוצים לעשות שינוי בקריירה, לצמוח ולהרוויח הרבה כסף. אתם רוצים לרדת במשקל. אתם רוצים להשקיע בתחביב שעושה לכם טוב על הנשמה, ללמוד משהו חדש, ויש לכם את כל האמצעים – אבל אתם נעולים. אתם לא שם.

למה בעצם?

אחד הגורמים לכך הוא פחד. ועכשיו אתם מרימים גבה: "פחד? מה יש לפחד ממשהו חיובי כמו הצלחה?" ואני אומרת שהצלחה היא דבר מפחיד, מהסיבה הפשוטה שהצלחה, עם כל הטוב שבה, היא שינוי. ואין מה לעשות, אנשים מפחדים משינויים, מחוסר וודאות, מהלא נודע. ועכשיו, אחרי שנכיר בעובדה שהצלחה היא סוג של שינוי, יהיה לנו קל יותר לגשת אליה.

הפחד מהצלחה הוא עניין נפוץ, אבל זה לא הכל.

מוטיבציה היא הנעה פנימית, היא מה שגורם לנו לעשות דברים. הבעיה היא שהמינון שלה אינו אחיד, היא תלויה באלף ואחד גורמים, החל מתחושות פיזיות, דרך מצב נפשי וכלה באיך שהתעוררתם הבוקר. עם ההחלטה לעשות שינוי אנו זוכים לפרץ אדיר של מוטיבציה שדוחפת אותנו קדימה לעבר המטרות שלנו, אבל כשהזמן עובר ואנו מתרחקים מנקודת ההחלטה, יורדת רמת המוטיבציה.  נניח והמטרה שלכם היא ירידה במשקל. אתם מחליטים לעשות דיאטה כדי להיראות טוב, להרגיש טוב, להתלבש כמו שאתם רוצים. ובגלל זה, בהתחלה, קל לכם להצמד לתפריט מאוזן ולעמוד בפני פיתויים. אבל לאט לאט המשמעת העצמית מתרופפת. האם זה אומר שאתם כבר לא חושקים במטרה שלכם? ממש לא.

ובכלל, קחו בחשבון שתמיד יש אפשרות, פתרון, שיטה שעוד לא הכרתם. מהנקודה הזאת, אתם נותנים למוטיבציה מקום לגדול ולהניע אתכם.

אז למה זה קורה?

מהסיבה הפשוטה שמוטיבציה צריכה משמעות. המשמעות והתכלית מזינות את המוטיבציה, ונותנות לה את הכוחות להניע אתכם לעבר המטרות שלכם. אבל מכיוון שהשגרה וענייני היומיום לא מאפשרים לנו להתרכז במשמעות 24/7, היא נשכחת. כל מה שצריך לעשות זה פשוט לנער מעליה אבק מדי פעם. הזכירו לעצמכם למה אתם עושים את מה שאתם עושים. לחשוב על התוצאה זה לא מה שייתן לכם את המוטיבציה, אלא הנגזרת של התוצאה הזו, איך החיים שלכם ייראו כשתשיגו את המטרה.

ודבר אחרון ממני אליכם: אני נתקלת המון באמירה: "אני יודע בדיוק מה צריך לעשות". תתפלאו, אבל זו אמירה שמורידה לכם את המוטיבציה. צאו מנקודת הנחה שאתם לא יודעים. אתם רוצים לרדת עשרה קילו וטוענים שאתם יודעים מה צריך לעשות אבל לא מצליחים להביא את עצמכם לעשות זאת – ברגע זה הרחקתם את עצמכם מהמטרה. הכירו בעובדה שאתם לא יודעים. זה משחרר. זה יוריד את סף הייאוש והאשמה שאתם חשים בכל פעם שאתם מביעים תסכול על חוסר המוטיבציה שלכם. ההכרה בעובדה שאתם לא יודעים, תעזור לכם להתמסר, לבקש עזרה ולאתחל את התהליך.

הכירו בחוסר הידע שלכם – זה יאפשר לכם להתבונן בדברים אחרת ולראות אותם כפי שעוד לא ראיתם. 

 

שתפו:

הרשמה למועדון שלנו בחינם!

קבלו טיפים ושיטות שימושיות לחיים כלכליים בטוחים ונינוחים יותר

 להרשמה למועדון ה-Unicorn 

מועדון המלא בתכנים, סרטונים, תרגילי אימון,
הדרכות ותמיכה בתהליך – חינם!

שיטת ה-Unicorn בליווי אישי!

איתכם לאורך כל הדרך עד לשליטה פיננסית ושפע כלכלי.

במחיר מיוחד של 12,000 ש"ח לכל התהליך.

דילוג לתוכן