כך תדעו אם העסק שלכם תקוע

לכל בעל עסק יש חלום כזה: לעשות את הדבר שהוא הכי אוהב, כל החיים.

ובשביל החלום הזה השקעתם כל כך הרבה זמן, מאמץ וכסף. 

החלטתם שאתם לא רוצים להיות שכירים, שאתם רוצים להיות המעסיקים של עצמכם – ובשביל זה אתם צריכים לנהל את העסק הזה הכי טוב שיש. 

אבל לא תמיד הכל הולך חלק, ולפעמים – קשה לראות את הסימנים מגיעים.

הצלחת העסק שלכם מושפעת מהמון גורמים: התוכנית העסקית שלכם (אם יש לכם אחת כזו), מצב השוק, המוצר שאתם מוכרים, קהל היעד… ועוד המון.

בעלי עסקים קטנים-בינוניים מכירים היטב את האופי ההישרדותי של ניהול עסק; ברור שכולם רוצים שהעסק שלהם ישגשג ויצליח, אבל לפעמים המטרה היא הרבה יותר בסיסית: לדאוג שהעסק לא ייפול.

לכן היד צריכה להיות כל הזמן על הדופק, גם כשנדמה שדברים זורמים.

כי כמו שאתם וודאי יודעים, פשיטת רגל או סגירת עסק לא קורים בבת אחת. התהליך הוא הדרגתי והכתובת נמצאת על הקיר הרבה לפני שמגיע ה"בום" הגדול.

ברור שפרנויה ולחץ לא צריכים ללוות אתכם באופן קבוע, אבל יש נורות אזהרה שכדאי לשים לב אליהן, ושאלות שחשוב שתשאלו את עצמכם כל הזמן.

בחינה ובקרה של העסק שלכם באופן שוטף יכולים בהחלט למנוע משברים ולהקדים תרופה למכה. ברגע שתדעו לזהות סימנים שמעידים על עסק תקוע, יהיה לכם הרבה יותר קל לטפל בהם נקודתית ולדאוג שהם לא יהפכו לכדור שלג. אז למה שווה לשים לב?

אין זרימת לקוחות חדשים לעסק:

אתם עסוקים כל הזמן באותם לקוחות. 

הם אמנם חוזרים מדי פעם, אבל שאלו את עצמכם: אם הלקוחות האלו יעזבו, האם יש מספיק לקוחות אחרים להחזיק את העסק באופן שוטף? לפעמים עדיף להחזיק הרבה לקוחות קטנים ולא מספר מצומצם של לקוחות גדולים בדיוק בגלל הסיבה הזו: מספר לקוחות גדול יכול לגרום ליותר יציבות.

  • אין זרימת לקוחות חדשים לעסק: אתם עסוקים כל הזמן באותם לקוחות. הם אמנם חוזרים מדי פעם, אבל שאלו את עצמכם: אם הלקוחות האלו יעזבו, האם יש מספיק לקוחות אחרים להחזיק את העסק באופן שוטף? לפעמים עדיף להחזיק הרבה לקוחות קטנים ולא מספר מצומצם של לקוחות גדולים בדיוק בגלל הסיבה הזו: מספר לקוחות גדול יכול לגרום ליותר יציבות.

  • אתם מרוכזים בכיסוי הוצאות העסק הרבה יותר מקידום העסק: אתם כל הזמן רודפים אחרי החשבונות, ולא מצליחים להרים את הראש ולהסתכל מעבר לחשבון או המשכורת הבאה. עסק שמתנהל נכון צריך להיות מסוגל להוציא גם סכום מסוים כל חודש על התפתחות קדימה, וכמובן – רצוי שיהיו רווחים.

  • העסק בגרעון תזרימי שנמשך תקופה של מספר חודשים ומעלה: אתם במינוס, ואז הוא גדל, או נשאר כפי שהוא, גם לאחר מספר מחזורי תשלום. גם לאחר הגביה הקבועה של הכספים, אתם נשארים בגירעון – שאתם לא יודעים איך תכסו אותו. לפעמים יש גירעון שנובע מתכנית עסקית כלשהי, שיש סיכוי שתכסו אותו בהמשך – אבל חשוב תמיד לזכור שלא כל תוכנית מצליחה וכדאי תמיד שתהיה תוכנית ב׳.

  • אתם לא מפרישים לעצמכם משכורת כבר תקופה: אז זה נכון שהעסק שלכם וכל הרווחים בסופו של דבר הולכים אליכם, אבל העובדה שאתם לא מצליחים להפריש לעצמכם משכורת קבועה מלמדת על התנהלות לא מסודרת. איך משנים את המצב? בודקים את התוכנית העסקית. יכול להיות שהגיע הזמן לעדכן אותה ואת ההתנהלות הבסיסית של העסק.

שימו לב: בעיות אלו שונות זו מזו במהות שלהן, ודרגת החומרה שלהן היא הדרגתית, אבל אם שמתם לב לאחת מתוך ארבעת הסעיפים, זה אומר שתפסתם את זה בזמן – ושמכאן אפשר להתחיל תהליך של פתרון בעיות ויפה שעה אחת קודם.

שתפו:

הרשמה למועדון שלנו בחינם!

קבלו טיפים ושיטות שימושיות לחיים כלכליים בטוחים ונינוחים יותר

 להרשמה למועדון ה-Unicorn 

מועדון המלא בתכנים, סרטונים, תרגילי אימון,
הדרכות ותמיכה בתהליך – חינם!

שיטת ה-Unicorn בליווי אישי!

איתכם לאורך כל הדרך עד לשליטה פיננסית ושפע כלכלי.

במחיר מיוחד של 12,000 ש"ח לכל התהליך.

דילוג לתוכן