הבחירות שעולות לנו ביוקר

איך זה יכול להיות שאנחנו מרוויחים יפה ולא סוגרים את החודש?

במשפחות רבות ההכנסה החודשית גבוהה בהרבה מהממוצע, ועדיין מתקשים לסגור את החודש.

מדובר בתופעה שסותרת את ההגיון הבסיסי: יש לנו נטייה לחשוב שככל שהמשכורת גבוהה, כך גם הרווחה הכלכלית. אבל זה לא בהכרח נכון.

מצב כזה גורם לאנשים תסכול רב. כי כשההכנסה נמוכה, זה יכול להוות הסבר הולם לעובדה שיש קושי כלכלי. אבל מה קורה כשההכנסה גבוהה ולמרות זאת ההלוואות נערמות והמינוס חוגג? איך  אפשר להסביר את הנתון הזה?

ובכן, יש לכך כמה הסברים. קודם כל, אין דבר כזה "מספיק כסף". תמיד נרצה מעבר למה שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו, ולא משנה כמה אנחנו מכניסים.


אבל יש לזה גם הסבר מעט עמוק יותר, ועם העומק באה המורכבות: העניין הוא שרוב האנשים לא באמת יודעים לנהל את עצמם כלכלית, ודווקא כשההכנסה גבוהה יש יותר תחושה שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו לחיות ברמה גבוהה יותר.

כך, מי שנהנה ממשכורת טובה מאפשר לעצמו לנהוג במכונית יקרה יותר, לגור במקום ברמה גבוהה, לבחור את הבילויים שלו כך שיתאימו לאותו מעמד וכו'. אבל האם אי פעם חשבתם על ההוצאות הנגררות מכל הדברים  האלה? למשל – עם רכב יקר מגיע ביטוח יקר. עם שכונת מגורים יוקרתית מגיעה ארנונה גבוהה, הוצאות בסיס גבוהות יותר וגם רצון בלתי נמנע להשוות את עצמנו לאוכלוסייה בקרבה אנו נמצאים, מה שהרבה פעמים יכול לגרור בחירות כמו הוצאות מוגזמות על מותגים וסמלי סטטוס.

בנוסף, אם שלחתם את ילדיכם לבית ספר שאליו מגיעים ילדים ממעמד סוציו-אקונומי גבוה, אין ספק שהילדים שלכם ירצו ליישר קו עם חבריהם, בין אם זה לבלות בקניון במקום בגינה הציבורית, לרכוש עבורם סמארטפון מתקדם או לקנות מתנות לימי הולדת בסכומים שלעתים נראים לנו לא הגיוניים.

ומכאן הכל מתחיל: במערך השיקולים שאנחנו מנהלים, אנחנו לא תמיד חושבים על ההשלכות, ההוצאות שנגזרות מהבחירות שלנו, כל ה"אקסטרות" שבסופו של דבר מביאות אותנו למצב שאנחנו לא מצליחים לגמור את החודש.

הרבה אנשים לא חושבים על העובדה שזה שיש להם כסף לשלם עבור השכירות במקום מסוים, לא בהכרח אומרת שיש להם את התקציב לחיות שם. כי "לחיות" עולה הרבה יותר מלשלם שכר דירה.

אז מה עושים?

קודם כל, יוצאים מהשאננות! זה שאנחנו מרוויחים מעל הממוצע עדיין לא אומר שאפשר לנוח על זרי הדפנה. נהלו את ההוצאות שלכם באופן מחושב. קודם הדברים הבסיסיים, אחר כך המותרות. ובאשר למותרות – אל תתנהלו באימפולסיביות. נסו לעצור מדי פעם ולשאול את עצמכם איפה אפשר לצמצם ולמצוא חלופות זולות יותר.

זכרו שכל דבר בא על חשבון משהו אחר ונסו להכנס לשגרה של תעדוף. על מה אפשר לוותר? על מה ממש לא שווה לוותר?

תהיו בטוחים שאם תכנסו לרוטינה שבה אתם חושבים, בוחרים ומתעדפים – יהיה לכם הרבה יותר קל לחיות ברמה שמותאמת להכנסה החודשית שלכם, וגם לחסוך. לא כדאי לוותר על זה. אתם עובדים קשה ומגיע לכם להנות מהכסף, אבל אם תחגגו על המשכורת שלכם מבלי להיות מחושבים – החגיגה הזו תיגמר מהר מאוד.

שתפו:

הרשמה למועדון שלנו בחינם!

קבלו טיפים ושיטות שימושיות לחיים כלכליים בטוחים ונינוחים יותר

 להרשמה למועדון ה-Unicorn 

מועדון המלא בתכנים, סרטונים, תרגילי אימון,
הדרכות ותמיכה בתהליך – חינם!

שיטת ה-Unicorn בליווי אישי!

איתכם לאורך כל הדרך עד לשליטה פיננסית ושפע כלכלי.

במחיר מיוחד של 12,000 ש"ח לכל התהליך.

דילוג לתוכן